Verkiezingsvandalisme in Kortenberg

Op 30 april 2024

De N-VA verkiezingscampagne in Vlaams-Brabant wordt al enkele weken geteisterd door vandalisme waarbij borden worden besmeurd of zelfs vernield. Nu heeft deze jammerlijke trend ook Kortenberg bereikt, waar – enkel – het N-VA paneel op de gemeentelijke aanplakborden in Erps werd vernield en afgetrokken.

Hans Vanhoof, kandidaat 1ste opvolger Vlaams-Parlement en Kortenbergs fractieleider voor N-VA “Uiteraard hebben we het raden naar wie de daders zijn van deze verwerpelijke vernielingen. Maar in eerste instantie zijn we verbaasd en verbolgen over het feit dat we zelfs in Kortenberg met dergelijk vandalisme geconfronteerd worden. Dit is niet de wijze waarop we in Kortenberg, en bij uitbreiding in Vlaams-Brabant, over grenzen van meerderheid en oppositie heen van mening horen te verschillen.”

N-VA Kortenberg heeft het gemeentebestuur ingelicht en gevraagd om klacht in te dienen tegen onbekenden, wegens beschadiging van de gemeentelijke aanplakborden.

“Zo doen wij niet aan politiek, en zo staan wij niet in deze verkiezingsstrijd. Maar dit sterkt ons als N-VA Kortenberg om te blijven opkomen voor onze overtuiging en ons af te zetten tegen de simplismen van dergelijke kleine criminelen die zich enkel door vandalisme willen laten horen ”, besluit Vanhoof.

Hoe waardevol vond je dit artikel?